dimarts, 17 de març del 2015

JOCS DE MATEMÀTIQUES: VERITAT O MENTIDA


       El treball de les matemàtiques a la classe es fa a partir de situacions reals. Per a la iniciació a la suma i la resta partim de problemes que es donen a la classe ( en activitats del dia a dia, a l'assemblea, en el projecte de treball,  al racó de joc simbòlic ...) 
Per a introduir els algoritmes de les operacions, també he preparat unes targetes  que hem utilitzat en xicotet grup, tant per a càlcul mental, com afegint material i contant de forma manipulativa. 
El joc està format per targetes amb sumes i números per enganxar el resultat. 




L'altre dia vaig fer una adaptació d'una activitat que vaig vore al bloc  http://marta345.blogspot.com.es/2014/02/va-de-sumes.html  



L'activitat es fa en tot el grup classe. Explique que anem a classificar les sumes, segons siguen veritat o no. A cada alumne li done una targeta amb una suma ( intentant que s'adapte al seu nivell...) i ha de llegir-la, vore si el resultat és correcte o no. Segons siga veritat o mentida, ha de posar-la al lloc corresponent de la pissarra. 

Tal com comenta al seu bloc la companya, a la classe també es va donar peu a treballar la descomposició de quantitats, ja que alguns xiquets van comentar que hi havia dues operacions amb el mateix número, el 9  ( 5+4 // 1+8 ) i vam explicar que es podia repetir, i que podem dividir els números de moltes formes. Seguirem amb altres activitats per treballar aquest concepte. 






Com podeu vore, hi ha moltes formes d'aprendre matemàtiques.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada